Anyfin breddar och utmanar branschen – lanserar UC-kollen

Anyfin AB2 juli 2024

Anyfin breddar och utmanar branschen – lanserar UC-kollen

2 juli 2024 – Anyfin lanserar UC-kollen, en ny kostnadsfri tjänst i appen som enkelt och förståeligt visar ditt nuvarande UC-betyg på en daglig basis, och ger tips på hur betyget kan förbättras. Anyfins och UCs gemensamma vision är att göra kreditinformation mer tillgänglig och lättförståelig.

UC-kollen är en kostnadsfri funktion i Anyfins app som hjälper användare att förstå sitt kreditbetyg (UC-betyg). Lanseringen sker tillsammans med data från Sveriges största kreditupplysningsföretag, UC. När du ansöker om ett lån eller kreditkort, tittar långivaren på ditt UC-betyg som en del i sin bedömning.

Nu kan konsumenter via Anyfins app få tillgång till samma information som långivaren, och dessutom få konkreta tips på hur de kan förbättra sitt kreditbetyg. Med UC-kollen breddar Anyfin sitt utbud med fokus på att hantera skuldsituationen och stärka konsumentens förmåga att ta bättre privatekonomiska beslut.

Genom att erbjuda detaljerade översikter över lån och villkor, sänka kostnader på dyra lån och ge tips om hur man strategiskt betalar av skulder, syftar Anyfin till att hjälpa konsumenter att hantera och betala av sina skulder. Kunskap om sitt kreditbetyg är en viktig del av denna process eftersom det ger insikt över den ekonomiska situationen, och vad som påverkar den.

“Med vår app får du en unik kombination av funktioner som hjälper dig att både hantera och betala av dina skulder. Genom att addera UC-kollen kan du nu dessutom följa ditt kreditbetyg dagligen och förstå vad som påverkar det – allt samlat på ett ställe.,” säger Mikael Hussain, vd och medgrundare, Anyfin.

Anyfin hämtar information från UC på daglig basis och i appen blir det därmed möjligt för fler människor att få aktuell information och kontroll över sitt kreditbetyg.

“Vi på UC strävar efter att göra kreditinformation mer lättillgänglig och enkel att förstå för konsumenterna. Att förenkla information och göra den mer tillgänglig för konsument är därmed en vision som vi delar med Anyfin,” säger Jenny Hellberg, produktägare, UC.

UC-kollen används genom att ladda ner Anyfins app och logga in med BankID.

Här hittar du mer information om UC-kollen.

Land

Sverige
www.facebook.comwww.instagram.comwww.tiktok.comwww.linkedin.comwww.youtube.com
Illustration av en person som ligger ned och blåser en tuggummibubbla.
Sverige

Anyfin AB, Drottninggatan 92, 111 36 Stockholm. Org. nummer: 559094-8005 © 2024 Anyfin AB är ett konsument­kreditinstitut och står under Finans­inspektionens tillsyn. Alla rättigheter reserverade.

Räkneexempel

Ett refinansieringslån på 5 000 kronor till 17.06 % nominell ränta med en återbetalningstid på 18 månader, med 18 avbetalningar om 317 kronor ger en effektiv ränta på totalt 18,46 %. Totalt att återbetala blir 5 702 kronor.

Det maximala beloppet som kan omfinansieras med Anyfin är 300 000 kr. Löptiden kan som kortast vara 1 månad och som längst 120 månader, beroende på den nuvarande löptid. Den nominella räntan kan som minst vara 6.48 % och som mest 19.90 %. Den effektiva räntan kan som minst vara 6.68 % och som mest 22.01%.